2011年9月30日 星期五

Total Media Digital Signage Award goes to AOpen for best small all-in-one display

During the Premios Total Media 2011 Digital Signage awards on 28 September’11 AOpen received an award for best small all-in-one display (Pantallas Pequeño formato).

FOR IMMEDIATE RELEASE

PRLog (Press Release) - Sep 29, 2011 - The award for best small all-in-one display was granted by Total Media for two AOpen products in the WarmTouch series: WT22M-RH and the WT10P-TS. Bernie Tsai CEO & President of AOpen took the honors of receiving the award during the show in Madrid. AOpen is proud to have such a good reputation in the Digital Signage market in Spain.

The WT22M-RH is a multi-touch 22" display including Intel Sandy Bridge 2nd generation i3, i5, i7 support. The strong technical specifications make it a really powerful device, therefore the user experience of the touch functionality is phenomenal.

The WT10P-TS is the smallest digital signage display of AOpen. It is a 10" display with integrated system on chip (SOC) and SMIL technology including Wi-Fi. Ideal for easy and quick installation for signage or as informative display.

AOpen is a strong player in the digital signage market. The company is well known for the Digital Engine series, which is a unique small form factor media player especially designed for 24/7 operation. Each Digital Engine in the series has its own technical specifications and capabilities designed to fit the customers needs. AOpen uses its knowledge in the market to create reliable and powerful digital signage solutions.

For people that are interested in learning more about the AOpen products, please visit the AOpen booth on the tradefair today http://www.total-media.es/feria2011/ or visit the AOpen website.

# # #

As the leading manufacturer, of small, reliable, powerful and green digital signage media player solutions, AOpen is able to provide the world’s smallest semi-industrial Media Player with such strong capabilities called Digital Engine.

--- end ---

Source:
http://www.prlog.org/11678078-total-media-digital-signage-award-goes-to-aopen-for-best-small-all-in-one-display.html

2011年9月16日 星期五

什麼是建立有效果的數位看板之基礎?

安裝的數位看板是一個高效率的通信管道,可以加強關鍵資訊的影響力。但是數位看板是一個長期設施,不管是內容還是技術都需要進行仔細的日常維護和管理。

數位看板需要有響亮的聲音。零售業、娛樂業和大型場所充斥著噪音,很難集中注意力,但是越來越多的公司正在尋找方法使用電子資訊板來培訓,通知資訊給他們的員工,問題是他們不知道從哪下手。

創建基礎

最常見及代價最高的錯誤基本上都來自於技術問題。雖然很容易對先進技術產生興趣,而硬體只是一個資訊傳遞的管道。一個數位看板系統需要運行內容。(這就像購買電子公告板,選擇硬體時是最容易的部分。)所以在你考慮電漿、LCD、高解析度螢幕、kiosk和內容管理系統時,你必須先有基礎。在這之前,先問自己4個問題:

你為什麼需要數位看板?儘管是數位看板,它仍需要適用舊式的“輸入、輸出”應用軟體。明確目標和建立有效的數位看板系統間有直接的相互聯繫。你的商業目標是什麼?你想要改變、加強和改善什麼?如果你認為數位看板有向公眾宣傳的功能,還要考慮它的更多的功能,如安全、良好的參與氛圍、店內促銷活動、資訊的一致發送等。

你的目標觀眾是誰?仔細審視你的看板安置場所,然後決定你的目標觀眾。方案是依據不同的目標觀眾而確立的,因工人、管理人員、承包人和司機等而不同。

數位看板的安裝地點?一般都會將數位看板安裝在高人流量區,以便達到宣傳效果。地點位於停車場、辦公室、樓梯間,還是路邊?在開始之初就確定地點,有助於決定關於最大覆蓋所需的螢幕數量。

目標觀眾所要知道的什麼?你所要傳達的資訊依據你的觀眾,數位看板功能和安裝場所不同而不同。如果你考慮用多個螢幕,也許需要資訊傳送的一致性。所以,安裝場所決定了特別的內容。例如,在客服中心,你也許想要宣傳自身優勢和動機資訊,但是在停車場主要是想宣傳安全意識。你想要傳達給每個人的內容也很可能是混合的資訊。

一旦你已經確定了數字標牌規劃的上述基本因素,你就要專注於內容—這是任何成功的數位裝置的關鍵。有兩個需要考慮的重要方面:內容創造和內容管理。你的成功將需要有效平衡這兩方面。

內容創造

你也許已經決定將數位看板用於宣傳安全意識、產品優勢和員工認同;但是誰來創造內容?是一個人還是多個部門的貢獻?內容是由公司內部,還是外包創造?是由誰編輯內容,確定內容的精確性和適用性?數位看板能夠保證通信的視覺、顏色、聲音的衝擊。你有什麼謀略可以使資訊傳達更有活力?如果你所做的只是張貼公告和簡報檔,這就意味著你在創造不好的電子公告牌。但是如果你目前的簡報檔、文件和表格,公司內部都作的很好,你需要確保你的數位看板系統能很容易上傳東西,而沒有轉檔問題。

內容管理

數位看板是一個全年無休的媒介。要保持內容新鮮、切題和有吸引力,就需要內容提供者妥善管理播放列表。好的內容管理軟體提供了相關功能,以及其他一些工具能夠簡化內容傳送進程。但是,要數位看板好好發揮作用,你需要在內容上下很大功夫。很多公司是“空白螢幕徵候群”,因為他們沒有在內容戰略上投入足夠的注意力,也對怎樣實施內容不用心。這是一個高價的錯誤,會給數位看板場所帶來壞的名聲。

數位看板涉及到的領域很寬廣,也包含很多應用軟體,像是零售業、機場、餐廳和公司。確保你購買的系統是特別為你的需要所設計的。越針對你的需要,對你來說就越容易使用數位裝置,而不是“一個方案適合所有內容”,或是更糟的,設計了錯誤的應用軟體。

這裡所討論的每一件事都是有關所有權的。數位看板是高效的通信管道,用以加強重要資訊的傳送和影響力。但是維持數位看板是一個長期工作,不管是內容還是技術都需要進行仔細的日常維護和管理。在數位看板內容製作和管理上,選擇好的軟體系統尤為重要,現在開放的、簡單易用的、開放的系統應用而生,對用戶來說,有這樣的系統產生之後,帶來了全新的數位看板視界,有效地改善了使用者的使用體驗。當你一旦明確知道自己的目標,就會相對容易的為成功的裝置找到合適的合作者。選擇大於努力,選擇很重要。